Hraničářův učeň: Hořící most

Je jisté, že Morgarath, vyhnanec a rebel, se chystá na konečný střet s královstvím. Jak ale přesunout wargaly (hlavní vojáky vzbouřencovy armády) do Araluenu? Jediná cesta je pečlivě střežená. Ale je skutečně jediná? Morgarath je možná šílenec, ale nebezpečný. Jistě by se nevydal do boje bez dokonalého plánu.

Nové a staré postavy
Will a Horác získají novou přítelkyni Evanlyn, která sehraje v nastávajících a zřejmě i více vzdálených událostech významnou roli. Zprvu se jeví trochu rozmazlená, ukáže se ale, že přizpůsobit se umí docela dobře. Dále se tu prvně setkáváme s králem Duncanem. Tím se potvrzuje domněnka, že Araluen je v době odehrávání děje navzdory hrozícímu vpádu wargalů šťastné království, neboť na jeho trůnu sedí schopný muž.

Na scénu nastupují v plné parádě Skandijci. Stačí jen pár slov o vlčích lodích, rohatých přilbách a povaze jejich cest do Araluenu a každý si vzpomene na Vikingy. Začíná vycházet najevo, že John Flanagan si zjevně vzal pro každý svůj „smyšlený“ národ za vzor jeden skutečný. Pokud již zde někdo tuší, kdo byl předobrazem pro Araleunce, tak smekám. Mně to napadlo až ve chvíli, kdy jsou zmíněni vojáci ze severního léna, kteří se od ostatních liší výzbrojí a mají s sebou dudáky McDuiga a McForna.

Konečně se také čtenář setkává s wargaly v akci. Jako nestvůry jsou výborní, ale jedna výtka by zde byla. Již bylo řečeno, že se bojí koní. Jeden z wargalských velitelů přitom přijede podat Morgarathovi hlášení na koni. Je sice zmíněno, že je to jeden z těch inteligentnějších, kteří se naučili mluvit, nicméně autor i tak dluží vysvětlení.

O bitvě
Je velkým štěstím, že jde o jedinou bitvu. Popsat celou válku je obvykle poměrně náročné. Jediná rozhodující bitva je v tomto případě zřejmě přijatelnější nejen pro spisovatele, ale rovněž pro cílového čtenáře. Přinejmenším z laického pohledu působí střetnutí Morgaratha s královstvím jako strategicky propracované. Přesto je tu jistý stín snahy o zkrácení boje, nicméně řešení je nejen přípustné ale i plně regulérní.

Hodnocení: 9,8/10