Hraničářův učeň: Ledová země

Will a Evanlyn jsou unášeni vlčí lodí na sever. Jarl Erak je chce prodat do otroctví a to by pro ně snadno mohlo znamenat konec. Naději ale mají. Halt přísahal, že svého učně dostane zpět do Araluenu, ať to stojí, co to stojí. A co čtenáři, mají naději, že po vláčné jedničce a předem vyzrazené pointě Hořícího mostu, se s novým příběhem dočkají i většího napětí?

Změny k lepšímu…
Tak v prvé řadě je potřeba na výše nadnesenou otázku odpovědět kladně. Rušivé momenty v podobě neobratných rozhovorů vymizely a Skandijci jsou ve směs čtenářsky vděčné postavy. Také vztahy jsou komplikovanější. Už tu nejsou jenom ti dobří a ti špatní jako v příběhu s Morgarathem. Přibývají také ti, co se jeví jako špatní, ale nakonec by se klidně mohli stát dobrými. Už žádné ztělesněné zlo z pověstí.

Děj zatím nenaznačuje, k jakému konci nové dobrodružství dospěje. Sám ale obsahuje bezpočet napínavých okamžiku, pro staršího čtenáře vážně narušovaných vědomím, že pokud má série další díly, hlavní hrdina zcela jistě nezemře, ale na druhou stranu… Kdo ví, jaký osud uchystal autor vedlejším postavám?

Skandie a Galika
Mezitím co Evanlyn a Will tráví čas otrockou prací pro drsné Skandijce, Halt s Horácem putují do Skandije po pevnině přes Galiku, aby získali oba dva mladé Araluence zpátky. (zde není prozrazeno nic víc než na zadní desce knihy). Čtenář, který četl druhý díl, už ví, kým zdánlivě bezvýznamná Evanlyn je a mohl by se ptát, proč nelze k záchraně její i Willově využít jejího postavení. Nelze. Oberjarlova (volená hlava Skandie) neuvážená slova zapříčiní, že pro Evanlyn je životně důležité, aby nebyla prozrazena její pravá totožnost. Will, po celou cestu tak statečný je rovněž ohrožen na životě, a to kvůli práci, ke které byl jako otrok přidělen. Pokud se Halt nenaučí létat, sotva ho zachrání. Jak, už ale víme, sága pokračuje… Kdo se stane novým spojencem mladého učně?

Zachránci zatím prožívají v Galice zcela jiné dobrodružství, plné soubojů. Zprvu úsměvných, později ale může být v sázce všechno. Postačí na všechno Horácovy bojové dovednosti, nebo se bude muset zapojit i Haltova bystrá hlava?

Jestli jsme si už u hořícího mostu řekli, že Skandie představuje vikingskou Skandinávii, pak postačí matná vzpomínka na hodiny dějepisu a letmý pohled na mapku, kterou kniha obsahuje a při čtení o Galice se vybaví Francie. Francie přeci také kdysi byla samý knír a loupeživý rytíř. Rovněž jména jako Deparnieux ukazují tímto směrem.

Hodnocení: 9,9/10